لامپ ال ای دی کم مصرف

Show all
لامپ ال ای دی کم مصرف

لامپ ال ای دی کم مصرف

 لامپ ال ای دی کم مصرف

لامپ های ال ای دی در مدل های مختلفی تولید می شوند (لامپ اشکی ، لامپ حبابی و غیره). همین تنوع سبب شده است تا گزینه های مناسبی برای جایگزینی لامپ های معمولی و حتی کم مصرف به شمار روند. این لامپ ها با قدرت نوردهی بالا و همچنین مصرف کمِ انرژی، باعث کاهش هزینه ها می گردند و از نظر روشنایی یکی از بهترین موارد محسوب می شوند. انواع لامپ ال ای دی با سرپیچ معمولی، شمعی و فیلامینتی تولید می شوند که هرکدام کاربرد ویژه ای دارند. می توانند در منازل، سالن ها یا اماکن تجاری مورد استفاده قرار گیرند. امروزه روشنایی ال ای دی به دلیل داشتن مصرف برق پایین می توانند انتخاب خوبی جهت تعویض با لامپ های قدیمی باشند. همین موارد می توانند بر قیمت لامپ ال ای دی موثر باشند.

در لامپ‌های کم مصرف فلورسنت به طور متوسط بهره نوری ۷۰ لومن بر وات است این در حالی است که در برخی فناوری‌های ساخت لامپ‌های ال ای دی به ۳۰۰ لومن بر وات رسیده‌اند. در لامپ‌های ال ای دی نوع اس ام دی نیز بهره نوری لامپ در حدود ۱۶۱ لومن بر وات می‌شود. بنابراین می‌توان لامپ‌های ال ای دی را لامپ‌های فوق کم مصرف نامید. میزان مصرف برق در سال یک چراغ ال ای دی با لومن ۲۸۰۰ ، ۱۰۵ کیلو وات ساعت است این در حالی است که در همین شرایط یک لامپ کم مصرف فلورسنت برای تامین همین مقدار لومن سالانه حداقل ۳۱۵ کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کند.

معمولا لامپ‌های ال ای دی هزینه اولیه و ثابت بیشتری نسبت به لامپ کم مصرف دارند. اما در طول زمان استفاده از لامپ‌های ال ای دی توجیه اقتصادی بیشتری دارد و خرید آن‌ها مقرون به صرفه تر است. همان‌طور که اشاره شد، طول عمر لامپ‌های ال ای دی ۴ تا ۵ برابر طول عمر لامپ‌های کم مصرف است. یعنی در طول دوره کارکرد یک چراغ ال ای دی باید ۵ مرتبه لامپ فلورسنت را جایگزین نمود. مقدار مصرف انرژی الکتریکی لامپ کم مصرف فلورسنت نیز ۳ تا ۴ برابر لامپ ال ای دی است. بنابراین هزینه‌های جاری لامپ کم مصرف نیز بالاتر است و در طول دوره مصرف باعث می‌شود که خرید لامپ ال ای دی بهتر باشد

لوازم روشنایی افق
× مشاوره با کارشناس