چراغ ال ای دی مطالعه

Show all
چراغ ال ای دی مطالعه

چراغ ال ای دی مطالعه

چراغ ال ای دی  مطالعه

انواع چراغ مطالعه

به طور کلی سه نوع چراغ مطالعه وجود دارد:

۱- چراغ مطالعه ایستاده
۲- چراغ مطالعه قابل نصب
۳- چراغ مطالعه گیره دار

چراغ مطالعه ایستاده: منظور چراغ مطالعه‌هایی است که پایه دار هستند و نیازی به نصب ندارند و می‌توانید این چراغ‌ها را در هرجایی استفاده کنید. چراغ مطالعه ایستاده دو ایراد دارد: ۱- ممکن است واژگون شود، ۲- هنگام مطالعه در تخت، سایه چراغ بر روی کتاب افتاده و یافتن مکانی برای گذاشتن چراغ مطالعه روی تخت دشوار است. اما انتخاب این نوع چراغ مطالعه بر روی میز کار این مشکلات را ندارد و بسیار مناسب است.
چراغ مطالعه قابل نصب: این نوع چراغ مطالعه ایرادات و معایب چراغ مطالعه ایستاده را ندارند، اما مزایا و معایب دیگری دارند. مهمترین مزیت این نوع، ثبات این چراغ‌های مطالعه است و دیگر نگران برخورد وسایل با چراغ مطالعه و واژگون شدن آن نیستید. ایرادی که از این چراغ مطالعه میتوان گرفت این است که اگر مکان کار یا مطالعه خود را جابه‌جا کنید دیگر قادر نخواهید بود که چراغ مطالعه را با خود به جای دیگر ببرید.
چراغ مطالعه گیره دار: این چراغ‌ها ثبات، راحتی و تطبیق‌پذیری بیشتری را ارئه می‌دهند. این نوع چراغ‌ مطالعه به راحتی در اکثر مکان‌ها قابل نصب هستند، لبه میز، لبه مبل و یا مدل‌‌های سبکتر را میتوان به لبه کتاب متصل کرد. چراغ مطالعه گیره‌ دار این قابلیت را دارد که به هر جا بروید و یا جابه‌جا شوید همراه شما باشد.

لامپ چراغ مطالعه از اجزای مهم آن محسوب می‌شود. برخی لامپ‌های چراغ مطالعه قابل تعویض نیستند و شارژ می‌شوند. زمانی که طول عمر این لامپ‌ها تمام شد بایستی کل چراغ مطالعه دور انداخته شود. اما برخی دیگر از انواع چراغ مطالعه دارای لامپ‌های قابل تعویض هستن که با تمام شدن طول عمر لامپ میتوان آن را تعویض کردنوع لامپ استفاده شده در چراغ مطالعه باید استاندارد باشد اگر عادت دارید با نور کم، زیاد یا متوسط مطالعه کنید، سعی کنید چراغ مطالعه ای انتخاب کنید که مطابق با عادت چشمتان باشد. اگر چراغ مطالعه بیش از حد نور بتاباند مردمک چشمانتان آسیب می بیند.

 

لوازم روشنایی افق
× مشاوره با کارشناس