لامپ ال ای دی LED

Show all
لامپ ال ای دی LED

لامپ ال ای دی LED

لامپ ال ای دی LED 

امروزه لامپ­ های کم مصرف ال ای دی LED حبابی و شمعی از نوع ال ­ای ­دی LED تقریبا به صورت کامل جایگزین لامپ ­های رشته­ ای یا التهابی قدیمی (Incandescent light bulb) شده ­اند. مهم­ترین مزیت لامپ­ های کم مصرف LED بازده بسیار بالای لامپ ال ای دی LED است که موجب تولید گرمای بسیار کمتری نسبت به لامپ­ های رشته ­ای می­ شود، به همین علت بدنه و حباب لامپ ال ای دی LED می ­تواند از جنس مواد پلاستیکی ساخته شود.

شرکت ما با استفاده از تکنولوژی روز اقدام به تولید چراغ ال ای دی و تولید لامپ ال ای دی LED هوشمند نموده که این نوع لامپ ها عملیات خُنک سازی خود را با استفاده از یک تکنولوژی جدید انجام می دهند و همین نکته در طراحی لامپ ال ای دی LED و تولید چراغ ال ای دی باعث شده که عمر مفید آنها بسیار بالاتر از جنس های مشابه دیگر باشد. تولید لامپ ال ای دی LED و تعهد به مشتری و نوآوری خلاقانه در طراحی از مزایای است که شرکت ما را از سایر شرکت ها متمایز می نماید.

ساخت حباب لامپ ال ای دی LED  لیزری و پوسته ­ی لامپ ­های LED نیازمند استفاده از ماشین ­آلات دقیق و مجهز به تکنولوژی پیشرفته است، قیمت لامپ ال ای دی نسبت به لامپ های دیگر بالاتر می باشد و ممکن است مشتری به خرید آن تمایل پیدا نکند , اما با توجه به کاهش توان مصرفی و عمر بیشتری که لامپ ال ای دی LED دارد در طی زمان با کاهش هزینه برق خانگی و به خصوص برق تجاری , خرید لامپ ال ای دی صرفه اقتصادی پیدا می کند و در دراز مدت پولی که بابت هزینه خرید انواع لامپ ال ای دی LED پرداخت کرده اید را به جیب شما باز می گرداند.

واحد سنجش نور برای لامپ ال ای دی لومن می باشد . لومن بالاتر نشان از بیشتر بودن نور لامپ دارد. همچنین از پارامتر لومن بر وات به عنوان شاخصه سنجش میزان بهره وری می توان استفاده کرد. برای تامین روشنایی و تنظیم بهتر نور محیط متناسب با موقعیت مکانی و زمانی که در آن قرار داریم , می توانیم ویژگی های متعدد لامپ LED را مدنظر قرار بدهیم تا انتخاب مناسبی داشته باشیم.

عملکرد لامپ ال ای دی LED

لامپ ال ای دی LED چیزی است که به آن فناوری ” روشنایی حالت جامد ” یا SSL می گویند و اساساً، SSL به جای انتشار نور از خلاء (مانند لامپ رشته ای) یا گاز، نور را از یک قطعه ماده جامد ساطع می کند و در مورد لامپ ال ای دی LED سنتی، آن قطعه ماده یک نیمه رسانا است. به بیان ساده، در یک لامپ ال ای دی LED زمانی که جریان الکتریکی را از یک ریز تراشه عبور می ‌کند، نور تولید می ‌کند که منابع نور کوچکی به نام LED را روشن می‌کند و نتیجه نور مرئی است و به عنوان روشنایی اولیه خانه این بود که در حالی که نور زیادی از خود ساطع می کنند، ساختار لامپ ال ای دی LED باعث می شود که مقداری از آن نور در داخل محبوس شود. بنابراین، لامپ ال ای دی LED به طور سنتی کم نورتر از لامپ های رشته ای بودند و بیشتر مردم می خواهند لامپ ها و وسایل سقفی آن ها بسیار روشن باشند.

امروزه شما می‌توانید لامپ ال ای دی LED را به آسانی پیدا کنید که نوری معادل یک لامپ رشته‌ای 60 واتی یا بالاتر از خود ساطع می ‌کنند، که آن‌ ها را به فناوری مناسبی برای نیازهای اولیه روشنایی در خانه تبدیل می‌کند و یک لامپ ال ای دی LED، 24000 ساعت بیشتر از عمر یک لامپ رشته ای 60 واتی سنتی دارد و البته ارزان تر است که تعویض پنج لامپ پرکاربرد خانه شما با مدل های لامپ ال ای دی LED می تواند مقدار زیادی صرفه جویی کند.

مزیت های لامپ ال ای دی LED

در استفاده از لامپ ال ای دی LED کاهش مصرف انرژی وجود دارد زیرا روش LED برای تولید نور نسبت به سایر فناوری های روشنایی انرژی بسیار کمتری برای گرم کردن مصرف می کند و این به طور چشمگیری کارآمدتر از روش خلاء، رشته ای است که در لامپ های رشته ای استفاده می شود و حداقل 75 درصد انرژی کمتری مصرف می کند که در مقایسه با لامپ های رشته ای (که 90 درصد انرژی خود را به عنوان گرما آزاد می کنند) و CFL گرمای بسیار کمی منتشر می کند و اگر روشنایی خود را 4320 ساعت در سال کار کنید (360 ساعت در ماه / 90 ساعت در هفته / 12.85 ساعت در روز)، یک لامپ رشته ای 100 وات از432 کیلو وات ساعت در سال استفاده می کند ، در حالی که یک لامپ ال ای دی LED معادل 14 وات مصرف دارد و فقط بیش از 60 کیلووات ساعت در سال استفاده می کند. لامپ ال ای دی LED همچنین 90 درصد کمتر از هالوژن های قدیمی و 50 درصد کمتر از CFL ها CO2 منتشر می کند.

در مزیت لامپ ال ای دی LED بهره وری انرژی تنها بخشی از داستان است و خش دیگر کارایی زمان است زیرا یک لامپ ال ای دی LED با کیفیت از نظر تئوری می تواند طول عمر 25000 ساعت یا بیشتر داشته باشد و در حالی که لامپ های رشته ای دارای طول عمر 1000 ساعت هستند و لامپ ال ای دی LED منابع نوری پایدارتری نسبت به لامپ های رشته ای یا فلورسنت هستند و تفاوت آنها شگفت آور است که شما باید یک چراغ لامپ ال ای دی LED را به مدت 24 ساعت شبانه روز، هفت روز در هفته به مدت سه سال روشن بگذارید تا با یک لامپ مطابقت داشته باشد. طول عمر لامپ رشته ای انصافاً، همه لامپ‌های ال‌ای‌دی از نظر تئوری تا آنجایی که می‌توانند دوام نمی ‌آورند و اگر قطعات پیش از موعد فرسوده شوند، ممکن است عمر کوتاه تری داشته باشند.

به دلیل این مزیت زمانی، وقتی وارد بحث هزینه می‌شوید، اوضاع کمی درهم‌تر می‌شود زیرا یک لامپ ال ای دی LED 60 واتی در محدوده قیمتی برای یک بسته چهارتایی کار می کند، در حالی که همان بسته برای لامپ رشته ای گرانتر است. همچنین واقعیت این است که حتی با این قیمت برای یک بسته چهار لامپ، لامپ ال ای دی LED در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه می شوند، زیرا شما فقط در هر یا دو دهه به یک عدد نیاز دارید و پول کمتری را برای روشنایی خانه خرج می کنید که می تواند شش تا هفت برابر باشد و مصرف نسبت به لامپ های رشته ای بیشتر است و مصرف انرژی را تا بیش از 80 درصد کاهش می دهد. لامپ ال ای دی LED به این نام نامیده می شوند زیرا قهرمانان واقعی گمنام در دنیای الکترونیک هستند و آنها کارهای مختلفی را در انواع دستگاه ها انجام می دهند.

کاربرد لامپ ال ای دی LED

لامپ ال ای دی LED اعداد را روی ساعت ها تشکیل می دهند ، اطلاعات را از کنترل از راه دور را منتقل می کنند، ساعت ها را روشن می کنند و به شما می گویند که چه زمانی لوازم شما روشن است و در کنار هم، آنها می توانند تصاویری را بر روی یک صفحه نورانی تشکیل دهند یا چراغ راهنمایی را روشن کنند که اساساً لامپ ال ای دی LED فقط لامپ های کوچکی هستند که به راحتی در یک مدار الکتریکی قرار می گیرند. اما برخلاف لامپ های رشته ای ، رشته‌ هایی ندارند که می‌سوزند، برق کمتری مصرف می ‌کنند و به‌ خصوص داغ نمی ‌شوند. لامپ ال ای دی LED تنها با حرکت الکترون ها در یک ماده نیمه رسانا روشن می شوند و به اندازه یک ترانزیستور استاندارد عمر می کنند. طول عمر یک لامپ ال ای دی LED از عمر کوتاه یک لامپ رشته ای هزاران ساعت بیشتر است و به دلیل این مزایا، LED های کوچک یکی از محبوب ترین فناوری هایی هستند که برای روشن کردن تلویزیون ها استفاده می شود.

لامپ ال ای دی LED کاربردهای متعددی نسبت به لامپ های رشته ای معمولی دارند، اما کاربرد اصلی آنها کارایی است که در لامپ رشته ای ، فرآیند تولید نور شامل تولید گرمای زیادی است (برای روشن شدن رشته باید گرم شود) و این انرژی کاملاً هدر می رود مگر اینکه از لامپ به عنوان بخاری استفاده کنید، زیرا بخش عظیمی از برق موجود به سمت تولید نور مرئی نمی رود که همان طور که گفتیم لامپ ال ای دی LED گرمای بسیار کمی تولید می کنند، به طور نسبی و درصد بسیار بالاتری از انرژی الکتریکی مستقیماً به تولید نور می رود، که تقاضای برق را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و به ازای هر وات، لامپ ال ای دی LED، لومن (یا مقدار نور مرئی) بیشتری نسبت به لامپ های رشته ای معمولی تولید می کنند و دیودهای ساطع کننده نور نسبت به لامپ های رشته ای دارای کارایی درخشندگی بالاتری هستند.

همچنین لامپ ال ای دی LED برای مکان‌ هایی که باید همیشه روشن بماند، ایده‌آل هستند و لازم نیست نگران قبض های بالای برق باشید زیرا لامپ ال ای دی LED انرژی کم مصرف می کنند و گرمای کمتری تولید می کنند و البته به طور معمول، لامپ ال ای دی LED می توانند تا 25000 ساعت دوام بیاورند که با این حال، درست مانند سایر قطعات الکترونیکی، لامپ ال ای دی LED ممکن است قبل از آن به دلیل نوسانات شدید ولتاژ یا خرابی های زودرس قطعه بسوزند. روشن و خاموش کردن چراغ LED عمر کاری آن را کوتاه نمی کند و این معمولا با لامپ های فلورسنت اتفاق می افتد که چیزی که واقعاً عمر لامپ های LED را کوتاه می کند گرم شدن بیش از حد است. بنابراین، مطمئن شوید که برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد لامپ ال ای دی LED، نوسانات برق کنترل شده است.

لوازم روشنایی افق
× مشاوره با کارشناس