لامپ هالوژن ال ای دی سقفی

Show all
لامپ هالوژن ال ای دی سقفی

لامپ هالوژن ال ای دی سقفی

لامپ هالوژن ال ای دی سقفی

لامپ های هالوژن ال ای دی سقفی، لامپ های کوچکی هستند که برای پنل های سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد لامپ هالوژن ال ای دی سقفی برای روشن کردن محیط می‌باشد و دارای زیبایی بی نظیری است. علت کاربردی بودن لامپ هالوژن ال ای دی سقفی، زیبایی و کاربردی بودن آن است که باعث روشن شدن محیط با طرح و رنگ های زیبایی می‌شود. عناصری که در لامپ های هالوژن ال ای دی سقفی به کار می‌روند، عناصر برم و ید هستند که به علت تک ظرفیتی بودن و بی اثر بودن آن ها، می‌توان از این عناصر در این لامپ ها استفاده کرد؛ این عناصر همان هالوژن هایی هستند که در این لامپ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. لامپ های رشته ای پیشرفته، لامپ های هالوژن ال ای دی سقفی هستند که با روشن شدن خودکار خود، به صورت حرفه ای در پنل های سقفی تعبیه می‌گردند. مکان نصب لامپ هالوژن ال ای دی سقفی می‌تواند بر روی سقف، به صورت روکار و توکار قرار گیرد. همچنین می‌توان این لامپ ها را در زیر کابینت ها نیز نصب نمود. از مکان هایی که لامپ های ال ای دی هالوژنی سقفی بسیار دیده می‌شود، می‌توان به کافه، رستوران، منازل، ادارات و … اشاره کرد. به علت کاربردی بودن لامپ های هالوژن ال ای دی سقفی و امکان نصب آن ها در مکان های مختلف با کاربری های متفاوت، این لامپ ها بسیار مورد توجه قرار گرفته و می‌توان در اکثر مکان ها آن ها را مشاهده کرد.

لامپ هالوژن ال ای دی سقفی

لامپ هالوژن ال ای دی سقفی

نحوه عملکرد لامپ های هالوژن ال ای دی سقفی

در ابتدا لازم است ساختار لامپ های هالوژن ال ای دی سقفی مورد بررسی قرار گیرد؛ از مواد تشکیل دهنده این لامپ ها می‌توان به گاز پر فشار هالوژن و یک رشته منعطف تنگستن اشاره کرد. لامپ های هالوژن ال ای دی سقفی بر خلاف لامپ های رشته ای، دارای عملکرد متفاوتی بوده و مشکلاتی که در لامپ های رشته ای رخ می‌دهد، مانند: تابش مادون قرمز، فشار پایین، هدر رفت دما و انرژی، شکستن رشته تنگستنی به علت نازکی و انعطاف پذیری کم، در آن ها رخ نمی‌دهد. حال نحوه عملکرد لامپ های هالوژن ال ای دی سقفی که به شدت کاربردی بوده و نظر افراد بسیاری را به خود جلب نموده است را مورد بررسی قرار می‌دهیم: با روشن کردن لامپ هالوژن ال ای دی سقفی و عبور جریان از آن، لامپ تغییر رنگ داده و دمای آن بالا می‌رود، ترکیب رشته تنگستن با گاز پر فشار هالوژن که تشکیل شده از گازهای بی اثر ید و برم می‌باشد، باعث می‌شود گاز هالوژن پس از خنک شدن برروی رشته تنگستنی قرار گیرد؛ این امر سبب افزایش دوام و طول عمر لامپ های هالوژن ال ای دی سقفی می‌گردد. برخلاف لامپ های رشته ای که عملکرد آن ها به گونه ای است که نتیجه آن نازک شدن رشته تنگستنی می‌باشد، در پنل ال ای دی سقفی رشته تنگستنی نازک نشده و موجب ساطع شدن نور بیشتر به علت بالا رفتن دما می‌گردد. همچنین برای افزایش توان مقاومتی لامپ هالوژن ال ای دی سقفی در برابر حرارت و دمای بالا، از کوارتز ذوب شده استفاده می‌شود‌.

مزایای لامپ های هالوژن ال ای دی سقفی

لامپ های هالوژن ال ای دی سقفی به علت مزایا و کاربرد هایی که دارد، در نورپردازی محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از جمله مزایای لامپ های هالوژن ال ای دی سقفی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای کاهش و افزایش نور لامپ های هالوژن ال ای دی سقفی می‌توان از مدار الکترونیکی دیمر استفاده کرد و توسط آن، میزان نوردهی و روشنایی لامپ ها را تنظیم و کنترل نمود.

کیفیت و ساختار لامپ های هالوژنی ال ای دی سقفی به گونه ای است که می‌توان از طول عمر بالا و دوام بسیار آن ها در پنل های سقفی اطمینان حاصل نمود و از آن ها سالیان سال استفاده کرد.

وزن کم و ابعاد کوچک لامپ های هالوژنی ال ای دی سقفی باعث می‌شود که در زیبایی محیط بسیار کاربردی بوده و حجم کمی را اشغال نمایند؛ نصب تعداد بسیاری از این لامپ ها در کنار یکدیگر می‌تواند زیبایی فضا را بسیار تحت تاثیر قرار دهد.

از نظر اقتصادی هزینه تولید لامپ های هالوژنی ال ای دی سقفی بسیار مناسب بوده و با در نظر گرفتن دوام بالایی که دارند، تهیه و نصب آن ها بسیار به صرفه بوده و می‌توان از این لامپ ها در مکان های مختلفی استفاده کرد.

در ساختار لامپ های هالوژنی ال ای دی سقفی موادی به کار رفته است که سلامت انسان را تهدید نکرده و خطری برای افراد ندارند؛ عدم استفاده از جیوه و بخار فلورسنت در لامپ های هالوژنی، سبب می‌شود این لامپ ها به لامپ های مناسب و استانداردی برای استفاده تبدیل شوند.

رنگ نور ساطع شده از لامپ های هالوژنی ال ای دی سقفی استاندارد بوده و طیف رنگی آن به نوعی به نور طبیعی خورشید متمایل می‌باشد.

 

لوازم روشنایی افق
× مشاوره با کارشناس