یکسو کننده ریسه LED

Show all
یکسو کننده ریسه LED

یکسو کننده ریسه LED

یکسو کننده ریسه LED

یکسو کننده ریسه LED، وسیله ای است که جریان الکتریکی متناوب را به جریان مستقیم تبدیل می کند. جریان مستقیم برای کارکرد بسیاری از دستگاه ها مانند رایانه های لپ تاپ، تلویزیون و برخی ابزارهای برقی ضروری است. اگر تنها از یک قطبیت جریان متناوب برای تولید جریان مستقیم ضربانی استفاده شود، این فرآیند یکسوسازی نیمه موج نامیده می شود. هنگامی که از هر دو قطبی استفاده می شود و یک قطار پیوسته از پالس ها تولید می شود، این فرآیند یکسوسازی تمام موج نامیده می شود. ال ای دی ها به قطبیت معکوس حساس هستند و برق DCC یا AC برای راه اندازی LED ها مناسب نیست. افزودن یک یکسو کننده ریسه LED، تمام ولتاژ ورودی به LED را در سمت مثبت نگه می دارد و عمر LED را طولانی می کند.

بزرگترین بخش مدار یکسو کننده ریسه LED  پل کوچک است. همچنین در زیر شرینک یک خازن و مقاومت صحیح برای ورودی برق 7-19 ولت وجود دارد. بیشتر از دیود به عنوان یکسو کننده استفاده می کنیم. LED یک ساختار نوار انرژی است که اگر LED را کار کنیم جریان حاصل را به شکل نور می دهد. بنابراین ما نمی توانیم از LED به عنوان یک سوئیچ به معنای یکسو کننده استفاده کنیم. معمولاً ریسه های ال‌ای‌دی هنگام اتصال به منبع تغذیه AC به یکسو کننده ریسه LED نیاز دارند. جداسازی الکتریکی لامپ های LED از شبکه نیز در بیشتر موارد مورد نیاز است. امروزه اکثر ال ای دی ها دارای ولتاژ افت رو به جلو بین 1.6 ولت تا 3.7 ولت بسته به تکنولوژی و رنگ هستند.

بر خلاف HID یا فلورسنت، روشنایی حالت جامد یک دستگاه جریان مستقیم (DC) است، به این معنی که تا زمانی که جریان ثابت تامین شود، LED بدون سوسو روشن می شود. اصلاح تبدیل AC به DC  توسط یکسو کننده ریسه LED باعث ایجاد موجی در ولتاژ و جریان خروجی از درایور به LED می شود. ال‌ای‌دی‌های مرئی در بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی به‌عنوان لامپ‌های نشانگر، در خودروها به‌عنوان چراغ‌های شیشه عقب و ترمز، و بر روی بیلبوردها و علائم به‌عنوان نمایشگرهای الفبایی عددی یا حتی پوسترهای تمام رنگی استفاده می‌شوند. یکسو کننده ریسه LED کارآمدترین مدار یکسو کننده است. ما می‌توانیم یکسو کننده ریسه LED را به عنوان نوعی از یکسو کننده‌های تمام موج تعریف کنیم که برای تبدیل مؤثر جریان متناوب (AC) به جریان مستقیم (DC) استفاده می‌شود. یکسو کننده ریسه LED دارای سوزن اتصال به ریسه می باشد. این سوکت یکسو کننده ریسه LED از طریق پین به ریسه متصل می شود. یکسو کننده ریسه LED ولتاژ برق را کاهش نمی دهد. باید دقت داشته باشید بعد از اتصال یکسو کننده ریسه LED باید سر و ته ریسه با چسب آکواریوم آب بندی شود.

لوازم روشنایی افق
× مشاوره با کارشناس