لامپ کم مصرف ال ای دی LED

Show all
لامپ کم مصرف ال ای دی LED

لامپ کم مصرف ال ای دی LED

لامپ کم مصرف ال ای دی LED

لامپ کم مصرف ال ای دی LED اولین لامپ‌های کم مصرف در بازار بودند که دارای یک بخشی گازی در داخل یک لوله شیشه ای هستند که با برق شارژ می شود تا زمانی که بدرخشد. لامپ کم مصرف ال ای دی LED از همان فناوری رشته ‌ای مانند لامپ‌ های سنتی استفاده می ‌کنند، اما در دمای بالاتر کار می‌ کنند، که باعث می‌شود کمی کارآمدتر شوند و لامپ کم مصرف ال ای دی LED عمدتاً در اتصالات نورافکن استفاده می شوند که لامپ های رشته ای سنتی و کم کارآمد ترین لامپ های کم مصرف به نفع جایگزین های کارآمد انرژی از بازار خارج می شوند و به جای این طرح‌های کم مصرف، می‌توانیم از جایگزین‌های مدرن برای تامین همان مقدار نور، اما برای برق کمتر استفاده کنیم.

لامپ کم مصرف ال ای دی LED

لامپ کم مصرف ال ای دی LED

لامپ کم مصرف ال ای دی LED به طور عمده به شکل کارآمد تر هستند، سریع‌تر روشن می‌شوند و نور با کیفیت بهتری نسبت به چراغ‌های نواری سنتی ساطع می‌کنند. دیودهای ارسال کننده نور تا حد زیادی جایگزین لامپ کم مصرف ال ای دی LED شده‌اند، که همچنان کارآمد تر هستند، فوراً با روشنایی کامل روشن می‌شوند و تقریباً برای هر نوع اتصالات نوری در خانه در دسترس هستند و لامپ کم مصرف ال ای دی LED از جریان الکتریسیته ای که در آنها جریان دارد نور تولید می کنند و در داخل یک لامپ، تعداد زیادی LED برای ایجاد روشنایی کافی خواهید یافت.

انتخاب لامپ کم مصرف ال ای دی LED مناسب

چگونه می توانید لامپ ال ای دی LED مناسب را انتخاب کنید به این شکل که دو نوع اصلی از لامپ کم مصرف وجود دارد: لامپ های فلورسنت فشرده CFL و لامپ کم مصرف ال ای دی LED که ال ای دی ها رایج ترین و قابل تطبیق ترین اتصالات نور هستند و برای جایگزینی نورهای قابل تنظیم و نورافکن مناسب هستند و همچنین لامپ کم مصرف ال ای دی LED نسبت به CFLها از نظر انرژی کارآمدتر هستند و اگر تمام لامپ های خانه خود را با لامپ های LED تعویض کنید، می توانید سالانه مقدار زیادی در قبض برق خود صرفه جویی کنید زیرا ساختار لومن مناسب را انتخاب می کنید و اگر تا به حال یک لامپ کم مصرف خریده اید و از میزان روشنایی که می دهد ناامید شده اید و ممکن است یک لامپ کم مصرف ال ای دی LED با مقدار لومن خیلی کوچک انتخاب کرده باشید.

گاهی نیز لامپ کم مصرف ال ای دی LED از لامپ‌های سنتی تقلید می‌کنند، بنابراین اگر رنگ خاصی را ترجیح می‌دهید، باید مطابقت نزدیکی با نورپردازی جدید کم‌مصرف داشته باشید و حتی لامپ های “سفید نرم” یا “سفید گرم” درخششی دنج را ارائه می دهند که برای روشنایی عمومی خانه بهترین است، در حالی که “سفید سرد” یا “سفید خالص” برای فضاهای اداری یا هر منطقه ای که به دید واضح نیاز دارد ایده آل هستند که شاخص رندر رنگ یک لامپ به شما نشان می دهد که یک لامپ چقدر رنگ انتخاب شده را روشن می کند و اگر دو لامپ کم مصرف ال ای دی LED می توانند رنگ یکسانی داشته باشند، اما لامپ با CRI بالاتر رنگ ها را با دقت بیشتری نسبت به دیگری نشان می دهد.

جداول راهنمایی لامپ ها بسته بندی لامپ کم مصرف ال ای دی LED را در کنار مقدار لومن نشان می دهد و CRI 80 یا بیشتر برای اکثر کارهای خانگی مناسب است که بنابراین اگر تصمیم گرفتید که وقت آن است که یک چراغ جدید برای خانه خود بخرید، با رسیدن به فروشگاه، ممکن است تعجب کنید که لامپ رشته ای قدیمی دیگر در قفسه نیست. به دلیل مصرف بالای انرژی آنها منقرض شده اند و در جای خود مجموعه ای از گزینه ها دارید که لامپ هالوژن نسبتاً ناکارآمد، لامپ کم مصرف ال ای دی LEDبسیار کارآمد تر با ماندگاری طولانی به بازار آمده است که انتخاب یک لامپ کم صرف باعث کاهش هزینه‌های ماهانه انرژی می‌شود و در واقع، با صرفه جویی در انرژی، ممکن است بیش از یک سال و نیم طول بکشد تا قیمت اولیه لامپ پوشش داده شود و بدون ذکر سال های خدمات اضافی که در طی آن صرفاً پول نقد می کنید که جایگزینی لامپ کم مصرف ال ای دی LED مقدار زیادی در هزینه شما صرفه جویی می کند.

انواع لامپ کم مصرف ال ای دی LED

خرید لامپ امروزی چیزهای بیشتری از نگاه کردن را شامل می شود که روشنایی/خروجی نور که لومن ها میزان نوری که یک لامپ تولید می کند را اندازه گیری می کند. هر چه لومن بیشتر باشد، نور روشن تر است و اولین سوالی که باید بپرسید این است که آیا از نور فقط برای مطالعه استفاده می شود یا باید به اندازه کافی روشن باشد تا کل اتاق را روشن کند؟ دوم دمای رنگ است رنگ نور روز را ترجیح می دهید یا نور مایل به زرد؟ برای دومی، لامپ های 2700K یا “سفید گرم” را انتخاب کنید. برای دفتر خود، یک لامپ “سفید سرد” بیش از 4000K انتخاب کنید و سوم طول عمر است که طول عمر یک لامپ، تعداد ساعاتی است که قبل از “سوختن” کار می کند. لامپ هایی که دائما روشن هستند زودتر خراب می شوند و لامپ هایی که به ندرت استفاده می شوند عمر بیشتری خواهند داشت و هر چه عمر لامپ کم مصرف ال ای دی LED بیشتر باشد، کمتر مجبور خواهید بود لامپ جدیدی بخرید و اگرچه مقدار جیوه در لامپ‌های فلورسنت در واقع بسیار کم است می‌ تواند در نوک قلم قرار بگیرد، اگر CFL شکسته شود، همیشه باید مراقب باشید. از طرف دیگر لامپ کم مصرف ال ای دی LED کارآمدتر هستند و جیوه ندارند.

اینکه لامپ کم مصرف ال ای دی LED نور کم را فراهم می کنند یا نمی توانند کل اتاق را روشن کنند، درست نیست و آنها می توانند نور جهت دار تری داشته باشند، که نور را روی یک ناحیه یا جسم کوچکتر متمرکز می کند، یا یک توزیع گسترده تر نور است و علاوه بر این، توان کوچک مرتبط (وات) تنها به این معنی است که فناوری LED نور زیادی را با مصرف انرژی کمتر فراهم می کند  همچنین قبل از خرید لامپ کم مصرف ال ای دی LED مطمئن شوید که دیمر شما سازگار است و کارآمد ترین لامپ لامپی است که در صورت عدم استفاده خاموش می شود و به یاد داشته باشید، هنگام خروج از اتاق، همیشه چراغ ها را خاموش کنید و لامپ کم مصرف ال ای دی LED را برای مناطقی از خانه خود بخرید که از نور بیشتری استفاده می کنند مانند اتاق نشیمن که به دلیل ناکارآمدی آنها، لامپ ها معمولا در دراز مدت ارزان ترین گزینه نیستند و همیشه لامپ هایی بخرید که بتوانند از لامپ های کلاس بازده انرژی بالا (A++ و A+) استفاده کنند.

برای لامپ کم مصرف ال ای دی LED، از T5 استفاده کنید زیرا لوله های فلورسنت بسیار کارآمدتر از T8 یا T12 هستند و حتماً هر از چند گاهی لامپ را تمیز کنید، متعجب خواهید شد که چگونه فقط کمی کثیفی می تواند میزان نور تولید شده توسط یک لامپ را کاهش دهد. همچنین منابع نور لامپ کم مصرف ال ای دی LED عمر طولانی تری دارند و از دردسر تعویض مکرر لامپ کم مصرف ال ای دی LED جلوگیری می کنند و این به طور قابل توجهی ضایعات را کاهش می دهد اما در دراز مدت باعث صرفه جویی در پول نیز می شود.

 

 

 

 

لوازم روشنایی افق
× مشاوره با کارشناس