چراغ COB روکار

Show all
چراغ COB روکار

چراغ COB روکار

چراغ COB روکار

چراغ COB یکی از انواع روشنایی می باشد که در دو نوع روکار و توکار تولید و عرضه می گردد. چراغ COB که مخفف عبارت انگلیسی Chips On Board می باشد، نسل جدیدی از روشنایی ها است که در آن تراشه ها یا چیپ های ال ای دی به صورتی فشرده و کم جا، بر روی برد یا همان صفحه روشنایی نصب گشته اند. چراغ COB مانند یک پنل کوچک ال ای دی یک تکه عمل می کند که نوری یکنواخت ایجاد می نماید.

چراغ COB روکار دارای بدنه ای شکیل و محکم می باشد که بر روی سطح و سقف نصب می گردد و برای نصب آن نیازی به تخریب پوشش خارجی سقف و جاگذاری آن نمی باشد. چراغ COB روکار در مدل ها و طرح های بسیار متنوع شامل فرم های چهار گوش یا مکعبی، استوانه ای، گنبدی، دایره ای، مستطیل، خطی و مواردی از این دست، تولید می گردد. فرم و شکل انتخابی چراغ COB روکار برای یک مکان باید درخور فضای آن محیط و هماهنگ با مجموعه دکوراسیون باشد. چراغ COB روکار یک نور پردازی مدرن و جذاب برای محیط به وجود می آورد.

ویژگی های چراغ COB روکار

چراغ COB روکار نور فراوان لامپ های ال ای دی را بدون آنکه باعث آزار بصری چشم گردد، تأمین می سازد. از آن جا که این محصول تراشه های ریز ال ای دی را به صورت فشرده در کنار یکدیگر می گنجاند،این نور درخشان بین تراشه ها تقسیم می گردد و به چشم آسیب نمی رساند. چراغ COB روکار بازدهی بالایی دارد. یعنی میزان نوری که ایجاد می نماید نسبت به میزان انرژی الکتریکی که مصرف می نماید، بسیار بیشتر بود و راندمان بالایی دارد. به همین دلیل به کار بردن چراغ COB روکار در طولانی مدت صرفه اقتصادی برای مصرف کننده به همراه دارد.

از دیگر ویژگی های چراغ COB روکار می توان به این مورد اشاره کرد که این محصول در زمان فعالیت و روشنایی، گرمای کمتری ایجاد می نماید. به دلیل ایجاد گرمای کمتر، باعث می شود به قطعات هیت سینک یا خنک کننده کمتری نیاز پیدا شود و فضای کمتری را اشغال نمایند. از سویی دیگر ایجاد گرمای کمتر به معنی استهلاک کمتر چراغ COB روکار و دوام بیشتر این محصول می باشد و طول عمر آن ها را نسبت به انواع دیگر افزایش می دهد. یکی از شاخص های مورد استفاده برای سنجش ابزار روشنایی، شاخص CRI می باشد. این شاخص به معنی سنجش نمود رنگ می باشد که در ابزار روشنایی با واحد Ra نشان داده می شود. در چراغ COB روکار شاخص CRI، به بالاترین میزان خود می رسد.

کاربرد چراغ COB روکار

چراغ COB روکار به دلیل میزان نور زیادی که ایجاد می نماید، کاربری آسانی که دارد و نیاز به جاسازی در سقف و سطح و تخریب پوشش سطح ندارد، کاربرد وسیعی دارد و در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه نمونه هایی ذکر می گردد.

چراغ COB روکار برای نور پردازی در ویترین های فروشگاه ها و مغازه های لوکس و زیبا، استفاده می گردد. چراغ COB روکار این قابلیت را دارد که بر روی نقطه ای ویترین و یکی از محصولات متمرکز گردد و به گونه ای نور پردازی کند که آن محصول بیشتر از باقی کالاهای موجود در ویترین به چشم بیاید.

چراغ COB روکار برای نور پردازی به صورت موضعی و محیطی در مغازه هایی که کالای لوکسی مثل جواهر و طلا می فروشند بسیار مناسب می باشد و درخشش آن ها را چند برابر می نماید. یکی دیگر از کاربردهای چراغ COB روکار، برای نور پردازی زیر طاق های بالکن های منازل مسکونی یا مراکز و ساختمان های تجاری می باشد و جلوه های بصری زیبایی ایجاد می نماید.

همچنین یکی از موارد مصرف چراغ COB روکار، در آمفی تئاترها، همایش ها، سالن های کنفرانس و مواردی از این دست می باشد که یک نور پردازی رسمی و حرفه ای برای چنین محیط هایی ایجاد می نماید. نور پردازی مناسب و زیبا از ابزار چنین محیط هایی می باشد تا آن ها را از حالت یک سالن صرف خارج سازد. به دلیل جذابیتی که نور پردازی با چراغ COB روکار به محیط ها و بستر ها می دهد، یکی دیگر از کاربرد این محصولات در پاساژ ها و مراکز خرید می باشد و می تواند به عنوان ابزار دکوراسیون داخلی در مراکز تجاری و پاساژ ها باشد.

چراغ COB روکار فقط برای پاساژ ها و مراکز تجاری و ویترین ها استفاده نمی شود و برای نور پردازی در بسیاری از منازل مسکونی و خانه ها نیز به کار برده می گردد. بسیاری از افراد برای بخشی از محیط مسکونی خود از نور پردازی به شیوه چراغ COB روکار استفاده می نمایند. در محیط خانه فضاهایی مانند فضای ناهار خوری، گزینه مناسبی برای استفاده از چراغ COB روکار به دست می دهد و زینت بخش محیط خواهد بود.

قیمت چراغ COB روکار

قیمت این روشنایی کوچک و پر نور به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از اصلی ترین فاکتور ها در تعیین قیمت چراغ COB روکار، برند تولید کننده این محصولات می باشد. داخلی و خارجی بودن محصولات نیز از آن جا که با نوسانات اقتصادی در ارتباط است، بر قیمت آن ها تأثیر می گذارد.

عامل دیگری که بر قیمت چراغ COB روکار اثر می گذارد جنس متریالی است که در بدنه این محصولات به کار رفته است. به عنوان مثال در برخی از انواع این محصول در ساخت بدنه از آلومینیومی استفاده شده است که در برابر ضربه و حرارت مقاوم می باشد و تجهیز شده است.

یکی از موارد دیگری که در قیمت چراغ COB روکار نقش دارد، ابعاد و قطر این محصول می باشد. هر چه قطر چراغ COB روکار بیشتر باشد، تراشه های LED بیشتری در آن به کار رفته است و بر قیمت آن افزوده می شود. توان و قدرت این روشنایی ها نیز از عوامل مؤثر بر قیمت این محصولات می باشد.

عامل پر اهمیت دیگر در قیمت چراغ COB روکار، شاخص تشخیص رنگ این محصولات می باشد. هر چقدر میزان این عدد بیشتر باشد، نشان می دهد که اشیاء در زیر این نور تا چه میزان به رنگ طبیعی خود دیده می شوند. تکنولوژی های به کار رفته در تولید این محصولات، از لحاظ بصری و از لحاظ بازدهی و عملکرد، همگی بر قیمت این محصولات پر کاربرد اثر می گذارد.

از آن جایی که نصب این روشنایی آسان تر از نوع توکار می باشد، فروش بسیار بالایی دارد و به صورت گسترده ای در مراکز تجاری و تفریحی استفاده می گردد و به دلیل نور پردازی زاویه داری که به فضای می دهد، سبکی خاص ایجاد می نماید که فضا را متفاوت می سازد و می تواند با بسیاری از بسترهای هنری و فرهنگی سازگار و هماهنگ گردد.

انواع چراغ COB روکار با کیفیتی بسیار مرغوب با شاخص تشخیص رنگ بالا در این مجموعه به متقاضیان ارائه می گردد. این محصولات بسیار متنوع بوده و در ابعاد و فرم های گوناگونی طراحی و تولید گشته اند تا هر سلیقه ای را تأمین نمایند. برای دریافت راهنمایی جهت چگونگی استفاده از این محصولات در فضای مورد نظر خود و تعداد مورد نیاز محصولات می توانید با همکاران ما در این مجموعه مشورت نمایید تا شما را در انتخابی درست راهنمایی نمایند. ما چراغ COB روکار را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه به متقاضیان ارائه می نمائیم.

لوازم روشنایی افق
× مشاوره با کارشناس