ریسه شلنگی

Show all
ریسه شلنگی

ریسه شلنگی

ریسه شلنگی

ریسه شلنگی شکل جدید و همه کاره نورپردازی است. انواع مختلف و استثنائات زیادی وجود دارد، اما در بیشتر موارد، ریسه شلنگی متشکل از تعداد زیادی ساطع کننده LED منفرد که روی یک مدار باریک و انعطاف پذیر است. ریسه شلنگی در طیف گسترده ای از رنگ و روشنایی ثابت و متغیر موجود است.

ریسه شلنگی در یک قرقره بلندجمع می شود و می تواند به طول بریده شود و شامل چسب دو طرفه برای نصب است. LED های جداگانه در امتداد ریسه شلنگی نصب می شوند، معمولاً با تراکم 60-120 در هر متر خواهد بود . رنگ نور و کیفیت تک تک LED ها، رنگ نور کلی و کیفیت نوار LED را تعیین می کند. قسمت پشتی ریسه شلنگی LED شامل چسب دو طرفه از قبل اعمال شده است. به سادگی آستر را جدا کرده و نوار LED را تقریباً روی هر سطحی نصب کنید. از آنجایی که مدار ریسه شلنگی  به گونه ای طراحی شده است که انعطاف پذیر باشد، ریسه شلنگی LED را می توان بر روی سطوح منحنی و ناهموار نصب کرد.

روشنایی نوارهای LED با استفاده از لومن های متریک تعیین می شود. برخلاف لامپ‌های رشته‌ای، نوارهای LED مختلف می‌توانند سطوح مختلف کارایی داشته باشند، بنابراین رتبه‌بندی وات همیشه در تعیین بازده نور واقعی معنی‌دار نیست.

روشنایی ریسه شلنگی LED در درجه اول توسط سه عامل تعیین می شود: خروجی نور و کارایی در هر ساطع کننده LED، تعداد LED در هر متر و توان مصرفی نوار LED در هر متر. ریسه شلنگی LED در رنگ های مختلف سفید یا رنگی موجود هستند. به طور کلی، نور سفید مفیدترین و محبوب ترین گزینه برای کاربردهای نورپردازی داخلی است. گاهی اوقات، تمایز بین ریسه شلنگی LED که برای کارایی بالا و طول عمر طراحی شده‌اند و چراغ‌هایی که اینطور نیستند مشکل می باشد. چند نکته برای تشخیص آن آورده شده است.

برای ریسه شلنگی LED با قدرت بالاتر، کیفیت و مشخصات تخته مدار زیرین بسیار مهم است. از آنجا که سطوح بالای جریان الکتریکی باید از هر بخش عبور کند، به مواد مس کافی نیاز است. به دنبال ریسه شلنگی LED با وزن مس حداقل 2 اونس و در حالت ایده آل 4 اونس باشید تا مطمئن شوید که مدار می تواند توان بالاتر را تحمل کند، در غیر این صورت، ممکن است قربانی افت ولتاژ شوید. کارایی، کیفیت و پایداری نور خروجی مستقیماً توسط ساطع کننده های LED تعیین می شود. به دنبال ریسه شلنگی LED باشید که کنترل‌های کیفی و مشخصات دقیقی را روی فرستنده‌های LED قرار می‌دهند، و مراقب نوارهای LED باشید که علیرغم تعداد LED کم، قدرت بالایی دارند، زیرا این می‌تواند نشان‌دهنده پرتاب‌کننده‌های LED باشد که منجر به خرابی زودرس می‌شود. نوارهای LED با کیفیت بالا معمولاً شامل یک پوشش اضافی از رنگ سفید برای کمک به افزایش بازتاب نور و افزایش خروجی نور کلی می شود. گزینه‌های ریسه شلنگی LED کم‌هزینه‌تر از این مرحله استفاده می‌کنند و رنگ مس را در معرض دید نگه می‌دارند. این می تواند بر روشنایی و رنگ نور تأثیر بگذارد، به خصوص در نصب کانال آلومینیومی.

لوازم روشنایی افق
× مشاوره با کارشناس